Thursday, October 24, 2013

perlukan ada rasa RINDU?



kadang-kadang aku menjengah ke FB, membaca dan melihat status berulang kali tanpa jemu.
kadang-kadang aku menatap gambar, hampir tidak sedar sebak di hati.
kadang-kadang aku melilau melihat skrin handphone, bilakah ada mesej akan berkunjung?



aku sangat rindu. Rindu sangat-sangat. 
Tapi rinduku rindu tak terucap. rinduku hanya mampu berteriak di ruang hatiku.

aku tidak kuat!! aku bukan orang kuat!!

Aku insan lemah. punya perasaan. punya jiwa dan naluri. bukan mempunyai hati sekuat batu.
rasa itu amat mendalam. rasa itu membuat aku sakit. membuat fizikal aku derita. membuat aku hilang di dalam duniaku sendiri.
mampukah aku khabarkan kepadanya?
wahai angin, sampaikan rinduku padanya. khabarkan pada nya hati ini menyimpan perasaan rindu yang sarat..
tahukah dia?
ku pendam perasaan ini. ku simpan dalam sedalamnya perasaan ini. 
ku tutup hati in agar tidak terbuka untuk menerima kehadiran rasa itu.. 
namun hati ini tidak mampu menolak. rasa itu telah meracun diri dan merebak ke hati ini.

mengapakah kata rindu itu jiwang semata?
mengapakah rindu itu seksaan batin?
dan mengapa aku di belenggu rasa rindu?
maniskah menanggung beban rindu?
atau terseksa?
untuk ape semua ini?
  
kenangan terindah, mana mungkin tidak melahirkan getaran rindu. semua saat kita bersama.kau mengajar aku erti ketawa dan menangis bersama dan erti semuanya. .

walau aku jauh,
walau aku seorang,
walau aku sepi,
walau aku sedih,
walau aku sayu,

hati ini tetap diamuk rasa rindu. walau cuba bertarung. tapi aku tetap kalah ngan godaan rindu. walau aku keraskan hati ingin melupakan semua, rasa itu masih ada. 
siapalah aku untuk bertarung rasa dengan rasa ini.
hati ini tetap remuk di amuk rindu kenangan lalu.hakikatnya aku kalah dengan rasa sendiri.


layakkah aku punya rasa rindu?
layakkah aku khabarkan rindu pada kisah lalu?
layakkah aku mengulang cerita bahagia kembali?

atau

perlukah aku buang kisah kita dan mencipta hati plastik?

rasa dilema yang tidak mampu di buang dari hati seorang insan yang bernama 
P.E.R.E.M.P.U.A.N

dan perempuan itu adalah aku!



idea asal from  Being a Doctor For Ummah!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...